Skip to content

Klant aan het woord: Arabella van Aartrijk

Ontwerp zonder titel (3)

Ongelooflijk hoeveel eten binnen vijftig kilometer van Rotterdam verkrijgbaar is.

”Het was nooit bij me opgekomen om ondernemer te worden, alleen al om alle administratie die erbij komt kijken. Ik ben nog steeds verbaasd hoe ontzettend leuk ik het vind om te ondernemen.

Koken was altijd een hobby, die in de verdrukking kwam als ik het te druk had met mijn werk. Nu is het mijn hoogste prioriteit. Dat begon met een gesprek met een collega bij BlueCity, de broedplaats voor circulaire economie in Rotterdam, waar ik host was. Wij vroegen ons allebei af waarom boterhammen zo’n belangrijke rol spelen in het Nederlandse eten. We wilden eten minder saai maken en besloten om op woensdagen soep te koken voor collega’s en ondernemers in BlueCity. Dat werd zo’n succes dat we de “Meatless Monday” begonnen als wekelijkse netwerklunch. Ik schreef een soort businessplan om het initiatief te kunnen laten voortbestaan. Mijn idee was dat een ondernemer dat zou doen en mij dan zou inhuren. Tot ik bedacht dat ik zélf die ondernemer kon zijn.

Met Food and Footnotes maak ik gerechten die voedzaam, kleurrijk en vooral heel erg lekker zijn met ingrediënten uit de regio. Als ik klanten zeg dat – bijvoorbeeld – hun ontbijtje “hyperlokaal” is reageren ze eerst met een blik van “het zal wel”. Leg ik uit dat alles binnen een straal van 50 kilometer van Rotterdam wordt geteeld of geproduceerd, zijn ze verbaasd. Met die verbazing begint de inspiratie om anders met eten en de wereld om te gaan en dat is precies mijn bedoeling.

Ik wil bijdragen aan een zo klein mogelijke CO2-uitstoot. Onze welvaart maakt het mogelijk dat wij het hele jaar door groenten en fruit kunnen eten ook als dat van tienduizend kilometer hier vandaan moet worden ingevlogen. Weinig mensen staan stil bij de hoge milieukosten die we niet incalculeren. Terwijl het helemaal niet nodig is: er zijn meer dan genoeg goede en lekkere producten dichtbij huis te krijgen.

In het begin hield ik mijn facturen bij op een excellsheet, was ik een hele dag bezig met mijn BTW-aangifte en nog was het een wilde gok. Ik besloot dat uitbesteden van mijn financiële administratie me tijd, geld en energie zou besparen. Toen ik hoorde dat Nico graag voor ondernemers werkt die het duurzaamheidsbeginsel hebben ondertekend dacht ik: “Dat is een goede match.” Hij doet mijn administratie niet alleen veel sneller en beter dan ik maar reikt ook ideeën aan voor hoe het beter kan. Onze samenwerking bevalt heel goed; ik heb het gevoel dat het bij hem in goede handen is en heb er geen zorgen meer over.” 

Nico Verzijden

Wil je meer grip op je groei?

Kies dan nu voor meer Fiducie in je bedrijf en krijg meer grip op je groei!

Nico Verzijden

Ik ben Nico Verzijden, financieel strateeg met een hart voor duurzame voeding, jarenlange ervaring in de duurzame wereld en als financiële man bij kleine bedrijven. Ik wil de financiële duurzaamheid van kleine (ecologisch of sociaal) duurzame bedrijven verbeteren omdat goed omgaan met de aarde en met elkaar, beter is voor iedereen en dat vind ik belangrijk.

Laat een reactie achter